tisdag 9 juni 2015

Kampen mot maskrosorna

Idag har jag och Arvid hängt hemma hela dagen. Vädret har varit underbart, så när Arvid har sovit i vagnen i skuggan har jag inlett kampen mot maskrosorna. En tuff kamp då de är överallt! Den kommer att ta några år och jag kommer att hata den, men just nu är jag frälst av och nykär i villalivet så jag kryper gärna omkring i gräset och bänder upp maskrosor medan jag nöjt ser på vagnen där lillen sover. Äntligen har vi möjlighet att låta barnet sova utomhus på dagtid utan att det innebär att jag måste promenera i timtal!

Igår lekte vi med Vide i flera timmar och när vi kom hem satte jag mig för att amma Arvid och Moa lekte med duplo i sitt rum. När vi var klara gick vi för att göra henne sällskap, men då hittade vi henne sovande mitt på golvet. Lilla hjärtat! Kaoset i bakgrunden är Arvids blivande rum. Just nu ett kaos.

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Behöver inte ta flera år att få bort maskrosorna :) Önskar vi hade en "före-bild" på vår vildvuxna gräsmatta! Justin la ned många timmar ifjol, men i år kanske max 5 poppat upp :)

    SvaraRadera