söndag 23 augusti 2015

Äntligen helg!

Första veckan gick riktigt bra. I fredags var Moa ledig och vi umgicks med Vide, Noa och Cecilia. Men först var vi på cykeltur runt kvarteret och hade fruktstund på Moas berg i trädgården innan vi gick bort till dem.

Lunch hos Vide och bad och mellanmål hos oss. Efter att de gått hem provade jag att använda Babyjoggern som babysitter, det gick bra en stund men sen ville Arvid till famnen igen.

Morgonen började dock redan 5:35 för Moa och efter en hel dag med lek och stoj slocknade hon i stort sett vid middagsbordet kl.18:15 och sov sen till 7 nästa dag. Arvid somnade vid 20, så vi fick en helkväll att pyssla på. UNDERBART! Jonas grejade i trädgården och jag fixade tvätt och plockade till inne och på altanen. Sen såg vi en dålig film som vi båda somnade till i soffan.

Igår köpte vi ett hyllplan till skafferiet och storhandlade mat och åt faktiskt lunch i stan. Mysigt!

Sen hängde vi hemma i trädgården fram till middagsdags då vi promenerade bort till Vide för middag och lek. Vi åt jättegott, barnen lekte och vid läggdags gick vi hem. Barnen somnade vid 21 och Jonas strax efter i soffan. Jag hade jättesvårt att somna, så när Arvid vaknade för mat 00:40 var jag fortfarande vaken. Vid 22:30 igår satte jag en deg på kalljäsning, så imorse fick vi nybakta frukostbullar till frukost. Så lätt och så gott! Första gången jag bakade med jäsning över natt, men absolut inte sista!
Degen fastnade på bild, men det har de färdiga bullarna hittills inte gjort. Goda blev dom iallafall!

Idag har vi en hemmadag med lek och fix. Just nu sitter jag och Arvid i skuggan och ser på när Moa badar och Jonas rensar ogräs. Hårt liv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar