söndag 9 augusti 2015

En stund för mig själv

Ikväll har Arvid ätit och ätit och skrikit, ätit och ätit, skrikit, ätit och ätit lite mera. Himmel alltså! Varje gång han åt somnade han, men vaknade efter en liten stund eller när jag lade ner honom och sen skrek han till han fick mat igen. Började äta, somnade vid bröstet och så började det om igen. I två timmar höll han på innan han somnade så hårt att jag kunde lägga ner honom i sängen. Så när det äntligen hände vägrar jag lägga mig. Jag måste få sitta här i mörkret alldeles själv en stund och bara vara. Sen kan jag också gå och lägga mig.

Vad har vi gjort sen sist då? I torsdags plockade jag, mormor och Moa blåbär medan Arvid sov i vagnen och Jonas tog en springrunda. På eftermiddagen hängde vi här hemma och Moa badade i sin pool.

I fredags åkte mormor hem och vi åkte på kräftskiva med Ume-gänget hos Jonas och Therese. Vi var 9 vuxna och 5 barn. Jättetrevligt som alltid! Vi fick barnen att somna där, så inte förrän vid 1 var vi hemma igen. När hände det senast?!?!? Moa tog sen svomorgon till kl.9.

Igår lekte vi en stund hos Vide, storstädade (MYCKET välbehövligt!) och hade Vide med familj över på middag på kvällen.

Idag har vi haft en till mysig hemmadag. Jag fick lyxen att både få sovmorgon, frukost på sängen OCH tid att ge mig ut på en löprunda. Sen har vi klippt gräset, rensat ogräs, monterat stege, inspekterat takpannorna (bara Jonas), badat i lilla poolen (bara Moa) och förstås ammat och sövt bebis ett antal gånger eftersom det inte bara var ikväll hans humör var lite upp och ner.....

Imorgon är det dags för första dagen på nya förskolan. Så spännande! Moa ser verkligen fram emot den, så det känns jättebra. Det som känns mindre bra är att sommarlovet är slut. Är sommaren också slut? Lika vemodigt varje år, men kanske extra vemodigt i år eftersom det känns som att sommaren liksom aldrig började innan den tog slut. Jonas är ledig en vecka till för att ta första inskolningsveckan, men sen börjar även hans vardag igen, och så även min och Arvids.

Det är inte ofta jag skriver vid en dator nuförtiden, men ikväll hände det. Så därför har jag inga nya bilder att visa, utan kör en liten tillbakablick från förra sommaren istället.

Bröllop!



Sol och bad


Och ett besök på skansen

1 kommentar:

  1. Ojoj...lider med dig. De där kvällarna är verkligen inget att leka med. Jag tycker man känner sig så himla hjälplös och samtidigt utsatt som är den enda som kan trösta (maten)... Helt slut blir man så jag brukar också sitta uppe en stund när lugnet väl lagt sig:)

    SvaraRadera