torsdag 25 februari 2016

Barnfri middag!

Jag tror att jag har ätit middag helt barnfri en gång under de senaste...ja...hjälp mig...14 månaderna? Så kvällens middag på stan med Marie var så välbehövlig och så efterlängtad! Och det blev en jättetrevlig kväll, trots att vi inte fick plats på den restaurang vi hade tänkt. Hade aldrig trott att man måste boka bord en torsdag när man bara är två pers...men men!

I övrigt i veckan har Moa gått på förskolan och Arvid har varit gnällig som bara den och varit vaken om nätterna pga tandsprickning. I förrgår natt fick han tillslut alvedon när vi inte kunde blunda för att han måste ha ont nånstans. Att det inte bara var drömmar eller nåt. Han kunde inte komma till ro utan for runt i hela sängen och grät, gnydde och gnällde. Så synd om honom! Att det var tänder fattade jag först morgonen efter bör jag såg groparna i underkäken. Hoppas de kommer fram snart nu. Stackarn! Men vi har haft det bra också. Vi har varit på öppna förskolan både idag och i tisdags och haft Karin och Henry på besök. Alltid lika trevligt att ses! Men nu är det slut på vårt mammahäng då hon börjar jobba på tisdag. Vart i hela världen tog det här året vägen?! Jag får panik!

Vi har också spanat på sidensvansar genom vardagsrumsfönstret. Här var en 30 stycken häromdagen. Arvid pekade mot dem och sa "däää! Dääää!" 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar