söndag 28 februari 2016

Solig helg

Den här helgen har vi spenderat utomhus så mycket vi har kunnat. Arvid är i helt fel ålder för den här årstiden. Han vill ju röra på sig och leka med leksaker, så att ha honom i vagnen en hel dag går ju inte och inte bära runt på honom heller. Sätta honom på kalla backen känns ju också sådär...så det är lite svårt att vara ute med honom just nu faktiskt. Men snart! Snart går han och snart är snön borta och då jäklar! Då jobbar jag och Jonas får njuta av våren och en tultande ettåring :/ Men iallafall, dessa dagar har vi passat på att vara ute när han har sovit i vagnen och så åt vi årets första utelunch på altanen igår. Grillad korv med bröd. Så härligt i all sin enkelhet!

Jag och Moa vilar ner maten.

Då Arvid skulle sova sin eftermiddagslur packade jag ner honom i vagnen, slog på en podd och gick en långpromenad medan Jonas och Moa dammsög huset och lekte ute. Underbart! Och sjukt bra arbetsfördelning.

Idag åkte jag och Moa stjärtlapp under Arvids eftermiddagslur medan Jonas var hemma och grejade. Det kan ha varit sista gången i pulkabacken denna säsong, för det var inte mycket snö kvar. Tur att det var på skuggsidan vi ville åka :) Moa hade jättekul och jag med. Arvid vaknade strax efter att vi kom hem och sen var det full rulle ända till läggning. Precis som vanligt.
Vildingen Westman ❤️

1 kommentar:

  1. Ojoj vad jag hade missat mycket härlig läsning! Vi har haft en kaotisk tid i familjen så sånt här har blivit lidande=/
    Känner igen det där med att det är svårt att ha dem ute. När Alva var liten och började röra sig var det sommar, med facit i hand betydligt enklare än vinter:)

    SvaraRadera