tisdag 16 februari 2016

Vabruari här med

Alla är sjuka. Alla utom jag. Jonas har varit hemma från jobbet i två dagar pga förkylning och barnen har samma elände. Snoret rinner och hostandet tar inte slut. Stackars mina hjärtan! 

Förra veckan var dock bra. I tisdags hängde jag och Arvid på Gränby och shoppade present till bebis Emma som vi hälsade på på onsdagen. En sån sötnos! Och så kul att träffa Sylvia. Var så länge sen!

I lördags hälsade vi på på Vattholmavägen 6B! Vi besökte våra vänner och före detta mitt emot-grannar och på väg in i hissen sprang vi på de som bodde under oss. Så kul! Det blev en trevlig lek och fikadejt hos Theo, men så märkligt att vara tillbaka. Moa kände igen sig och sa att vår vagn brukade åka i den hissen och när vi klev ur på våning 3 gick hon automatiskt åt höger och mot vår gamla dörr utan att veta varför. Hon såg väldigt förvirrad ut, lilla vännen!

Arvids senaste grej är att vilja äta själv, så idag har jag gjort två sorters plockvänlig bebismat som han totalt ratade vid middagen....hurra på den! :(

Idag har Moa varit till frisören för första gången! Det gick jättebra (såklart!) och hon blev så fin och stor när vi kapade håret flera centimeter. Det gick långt ner på ryggen och var mest ivägen. Nu har hon en page ner till axlarna. Mycket bättre. Bild kommer. Ni får nöja er med denna så länge

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar