fredag 21 april 2017

Magsjuka

Vi avslutade även påskledigheten med lite sjukdom. Arvid började kräkas i måndags morse och Moa fortsatte dagen därpå, så ingen höjdarvistelse i Ö-vik de där extra bonusdagarna...tyvärr. Arvid kräktes bara en gång och Moa med. Trodde vi. 44h efter första kräkningen kräktes hon igen igår morse. Så snopet! Hon åt sen lunch med god aptit, sov två timmar och har fått behålla allt efter det. Middagen åt hon bara två tuggor av så då hann jag bli orolig igen men ingen spya då heller. Tack och lov! Kräks hon igen missar hon Livs kalas på Leos lekland imorgon och en sådan tragedi vet jag inte hur vi tar oss igenom. Hon har räknat dagar sen inbjudan kom :)

Arvid var rätt rastlös igår eftermiddag och ville gå ut. Jag sa nej då jag inte ville lämna Moa inne själv ifall hon skulle kräkas, men då tog han saken i egna händer

Sötnosen! Envis som få han också. Vet inte vem de kan ha ärvt det av?!

Tillslut fick han hjälp och så släppte jag ut honom på baksidan och sa att han fick leka så jag kunde se honom och kände sen hur mycket jag älskar vår tomt och vårt hus. Vi har uppsikt över hela den inhägnade baksidan från vardagsrummet. Så bra! Hans utelek inspirerade sen Moa så tillslut lekte de båda ute medan jag lagade middagen i lugn och ro. Tack för en bra idé och din envishet, Arvid! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar