fredag 14 juni 2013

Eget rum!

Nu har Moa sovit i eget rum i två nätter och det har gått så bra! Rullgardinen kom upp i onsdags och sen dess har hon sovit där. Visst har vi behövt gå dit ett par gånger under natten (3 ggr första natten och 2ggr i natt), men det behövde vi ju göra när hon sov hos oss också, så det räknas knappt. Hon har sovit där hela natten...till halv sju! Halv sju! Det är alltså bra (och ingen ironi nånstans ifall nån trodde det). För oss, som har startat morgnarna vid femsnåret den senaste månaden, är det ljuvligt. Sovmorgon! ;)

Senare morgnar gör senare fm-lur och det i sin tur såklart senare em-lur och det blir lite tight när hon sover 10-11:30 och 15:30-16 när hon vill ta natten vid 19. Antingen får de två lurarna bli en mitt på dagen eller så får vi se om hon kan hålla sig vaken lite längre på kvällen istället.

Igår hälsade vi på Vide och mamma Cecilia och idag har vi hängt lite i Gränby C med faster Emma som är på besök. Moa fick en tröja och en klänning från P.o.P (REA!) och jag fick minsann en klänning. Inte en klänning som passar sig på ett bröllop (som var det jag egentligen var ute efter), utan en sval och skön sommarklänning i bomull.

Semestern närmar sig med stormsteg och det ska bli så härligt att vara lediga tillsammans alla tre! (Dock betyder det slutet för min och Moas vardag och det känns såklart lite vemodigt...men nu fokuserar vi på det positiva!) Om fyra dagar får pappa Jonas semester och sen tänker han minsann inte gå tillbaka till jobbet förrän i februari nästa år! Vad jag ska ta mig för om 7 veckor avhandlade vi sist, så vi plågar oss inte mer i ämnet utan lämnar det där.

Visar istället med en bildserie på vår lilla rörmokare:




Tack och hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar