lördag 8 juni 2013

På väg hem

Igår morse åkte jag upp till Umeå för att träffa vänner och gå på disputationsfest. Det började med flygförsening så att jag missade hela själva disputationen, hann se sista kvarten av frågestunden. Rätt värdelös start alltså. Duktiga Caroline gjorde dock en utmärkt presentation och skötte frågestunden galant, så efter smörgåstårtefika kom kommittén med domen: hon blev godkänd och därmed dr Carro!

På kvällen var det så dags för middag och fest. En mycket trevlig kväll! Och eftersom jag skulle bo hos huvudpersonen hade jag lovat att stanna på festen till hon ville gå hem. Vi gick hem sist, kl.03:30, och väl hemma slocknade jag kl.04:20. Herreminje vad längesen jag har varit uppe så länge! Ska tilläggas att jag klev upp 05:20 igår morse, så jag var vaken nästan ett dygn. Med barn i huset är sovmorgnar bara att glömma, så kl.8 i morse var det god morgon igen. Nu sitter jag flygbussen på väg mot Uppsala och är så trött, så trött, så trött och längtar så efter Moa! Och Jonas såklart :-) Det känns som att jag har varit borta jättelänge!

Borta bra, men hemma bäst :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar