onsdag 12 juni 2013

Trall

Ja, balkonggolv alltså, är projektet just nu. Hela stora balkongen är nästan klar och sen återstår den lilla. Så även om det går framåt i bra takt får jag sitta på en dyna på betongen ett tag till om jag vill njuta av morgonsolen :-)

På dagarna lufsar vi på här hemma, leker, sover, tvättar (så skönt med egen tvättmaskin!), städar (inte så skönt med 36kvm till att hålla rent!) och tar promenader...detta alltså när vi inte hänger med vänner. Häromdagen fick vi äntligen träffa Moas nyaste kompis. 3 veckor gamla Alice. Så himla söt!

Jag försöker verkligen uppskatta och njuta av förmånen att vara hemma (även om det är svårt när hon slår upp sina stora ögon kl5), för nu är det inte länge kvar till det är dags att stämpla in på jobbet igen. Herregud. Tur att vi har en lång, härlig sommar att njuta av innan dess. Egentligen tror jag att det blir kul att börja jobba igen, när jag väl gör det, men det är ju samtidigt väldigt vemodigt. Tänk att det här mysiga året med våran bebis redan har passerat.

Nu ska jag vika tvätt, för när tösen vaknar blir det lunch och promenad i solskenet. Njuta var det!

Blomman, som fått ta en del stryk i trallbyggandet, fick jag i morsdagspresent :-)

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Snart hoppas jag! Vi åker upp runt 12 juli och stannar över marknaden...är ni där då?

      Radera