söndag 21 oktober 2012

3 månader

Igår fyllde vår lilla gullunge 3 månader....är det NÅGON som vet hur man stannar tiden?!

Gullungen har för övrigt satt sina föräldrar på prov i ungefär ett dygn nu genom att återigen vägra sova på dagtid. Vad är grejen? Hon är så trött så ögonen går i kors och humöret är såklart i botten och dessutom kommer mammigheten tillbaka med besked...men sova? Aldrig! Det ledde iofs till att hon sov mellan 20:30-8 i natt, med 45min matpaus när jag väckte henne vid 23-tiden igår...och det är ju skönt med så bra nätter, men dagarna blir så tråkiga när hon blir så grinig så det är nästan inte värt det...men hade det varit tvärtom, med bra sovdagar och vaknätter hade jag nog inte varit nöjd heller...man är nog helt enkelt aldrig nöjd...

Nu har hon iallafall sovit i 20min och jag har hetsätit frukost. Härlig söndagmorgon!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar