tisdag 16 oktober 2012

Sömn och bajs

Idag har vi en sovdag. Ja, vi båda faktiskt...för dagen började med att vi tog sovmorgon. Jag till kvart i tio och Moa till halv elva! Ska tilläggas att vi var vakna mellan 6 och nån gång efter 8, men ändå...

Efter att Moa vaknat fick hon mat. Sen blev det bajskalas, så pyjamasen fick en välbehövlig vanishbehandling på ena benet och Moa morgontvättades och fick på sig kläder. Sen lekte vi lite i babygymet, sjöng lite sånger och hade allmänt mysigt innan hon somnade igen. Sen har jag knappt sett henne vaken! Hon har ätit vid kl.13 och kl.16, men sen har hon i stort sett sovit. Herreminje vad man hinner med saker när man har en dotter som bara sover! Jag har dammsugit, sorterat kläder, lagat middag OCH diskat, läst bok, druckit te...ja...listan kan göras lång! Delvis för att hon har sovit massor, men också för att jag är så sjukt effektiv när jag gör grejer medan hon sover för att jag hela tiden tror att hon ska vakna närsomhelst...

Förresten, hon har varit vaken en liten stund till...då kom bajskalas nummer två så att även en body fick vanishbehandlas. Men förutom det har hon bara sovit! ;)

Här kommer några bilder:

 Mor och dotter :)

 Fyra generationer Westman

 Moa vilar i Övik i en vagga som hennes gammelmorfar gjort

Moa och gammelmormor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar