måndag 15 oktober 2012

Uppsala

Ja, då var Överkalixvistelsen slut för den här gången. Tråkigt, för vi har såklart haft det jättebra där uppe! Men samtidigt skönt att komma hem till sitt igen...

Vi hade det iallafall oförskämt bra där uppe. Mormor och morfar har fått mysa med sin lilla guldklimp och jag hann med att träffa några vänner också. Tyvärr hinner man ju inte med alla...men de som inte fick träffa Moa nu får en ny chans vid jul ;) Hemresan gick lika bra som när vi åkte upp. Jag var såklart nervös, men Moa sa inte ett pip på hela vägen! Hon var hungrig och skrek som en galning när jag skulle stuva in oss på rätt plats, så det var lite svettigt, men sen fick hon mat och var alltså nöjd resten av tiden. Hon sög lite på nappen när vi lyfte, satt nöjt i min famn och sov en stund uppe i luften och nyvaket gäspade hon sig genom landningen....så duktig! På flyget hade vi förresten inte vilket resesällskap som helst, utan hela Luleå Hockey fanns på planet. Tyvärr fick vi inte sitta bredvid någon av dem, men hade några av grabbarna som sällskap i kön till säkerhetskontrollen. Lite försiktigt tittade dom på Moa som storögt tittade tillbaka och avfyrade leende efter leende. Det kunde de såklart inte motstå, utan grimaserade tillbaka till Moas stora förtjusning :)

I lördags firade Jonas att han äntligen fått hem sina tjejer med att laga långkok; Pulled pork. Riktigt gott faktiskt! Det är fläskkarré som tillagas i ugnen i fem timmar och så äter man det tillsammans med coleslaw (sallad med morötter och kål) och bröd. Googla om ni vill ha mer info. Igår var en typisk söndag med en promenad, tvättning (SEX maskiner!!!!), städning och storhandling. Vi tycker att Moas mammighet har avtagit rejält, så vi testade det genom att jag åkte själv och handlade. Hon hade varit lite ledsen, men sen somnat gott i Jonas famn, så det var nog trötthetsgnäll och inte sakna mamma-gnäll som Jonas såklart först var rädd för. Det gick alltså utmärkt att lämna dem själva en knapp timme. Skönt!

Igår var det för övrigt som att någon tryckt på en knapp hos Moa. Hon "pratade" nämligen jättemycket under hela dagen! Så himla gulligt! När vi pratade med henne jollrade hon tillbaka och när jag sjöng Mors lilla Olle jollrade hon med jättemycket. Vi hade henne i babysittern i köket när vi gjorde frukost och middag och då satt hon där och jollrade högt och länge och log med hela ansiktet när vi efter bästa förmåga härmade ljuden hon just gjort. Sötungen!

Nu ska jag skynda mig att äta klart min frukost innan Moa vaknar och vill ha dagens andra mål mat. Det första intogs kl.6...

Bilderna från Överkalix är fortfarande i kameran, så dem får ni vänta på ett litet tag till...

1 kommentar:

  1. Åh vad mysigt att få vara i Norrbotten. Önskar man kunde åka upp minst en weekend varannan månad men men. Vi kommer ner till er nån dag senare i höste ller så ses vi till julen eller både och..vi får se vad som hinns med helt enkelt! =) Kramis!

    SvaraRadera