måndag 22 oktober 2012

Vaccination

Idag har Moa vaccinerats för första gången. Två sköterskor som gav en spruta i varje ben samtidigt. Oj vad ont det gjorde...i mig! Jag var typ gråtfärdig när dom närmade sig min älskling med dom där hemska sprutorna. Men men...det gick bra trots allt. Jag tittade bort när dom stack och Moa skrek och grät en stund efteråt, men sen var hon sitt glada jag igen och log stort åt sköterskan när hon pratade med henne :-)

Nu är vi hemma och inväntar febern...men vi har laddat upp med Alvedon, så vi ska nog få bukt med den när eller om den kommer...

För övrigt väger Moa nu 6130g och är 59,5cm lång...följer sina kurvor så fint!

På bilden ser ni Moa som tar en tupplur på soffan. På sig har hon nya Polarn o pyret-kläder som hon fått av mina kollegor.


1 kommentar:

  1. Åh vad fin hon är! Hoppas hon piggat på sig nu=) Gruvar själv för vaccinationerna...huga..

    SvaraRadera