tisdag 9 oktober 2012

Överkalix

I fredags var det så äntligen dags för oss att åka upp till Överkalix! Jag var jättenervös inför Moas första flygresa, men det hade jag inte behövt vara. Lilla tjejen skötte sig exemplariskt och allt gick hur bra som helst! Då vi lyfte sög hon lite på min hand och nappen och sen var hon vaken och nyfiken hela resan. Somnade precis då vi tog i backen igen :)

Pappa Jonas var med oss här uppe till igår. Han fick skjuts till Kallax och sen passade jag, Moa och pappa på att hälsa på min kusin och hennes lilla bebis. Det kändes konstigt att inte ha Jonas med, men vi hade ändå en mycket trevlig eftermiddag tillsammans med delar av tjocka släkten ;) Lilla Towe är bara 3 veckor och en riktig liten fis i jämförelse med Moa. De vägde nästan lika mycket när de föddes, så så där liten och pluttig var alltså Moa också för ca 8 veckor sedan. Herregud!

Helgen gick också i "träffa släkt och vänner-anda", så det var en trött Moa som somnade igårkväll. Därför har vi tagit det riktigt lugnt idag och bara myst på här hemma med morfar. Tror faktiskt att morfar är ännu gladare än Moa över det beslutet. Dom trivs ihop, dom där två :)

Nu vaknar Moa = jag måste gå. Hejdå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar