torsdag 18 oktober 2012

Mina tankar går till...

alla ensamstående föräldrar....vilket jobb dom gör! Jag har varit själv med Moa sen igårmorse för att Jonas har varit i Tyskland med jobbet och det känns som att jag inte har vilat sen dess. Det är väl inte riktigt sant, men på nåt vis har jag väl varit lite spänd sen han åkte. Var till exempel rädd att Moa skulle vägra sova igårkväll då vi gick och lade oss. Att jag skulle få vaka hela natten och sen behöva vara vaken med en grinig unge hela dagen också medan jag själv var ett vrak och sen tvingas hålla ut ända till sent i kväll när Jonas kommer hem igen. Så himla dumt av mig! Natten gick jättebra, precis som vanligt, och sen har vi haft en mysig dag med Maria och Elsa på besök. Varför ska man stressa upp sig i förtid?!

Så, nu när Moa sover och jag sitter här i min ensamhet och väntar på att Jonas ska komma hem (han landar på Arlanda 20:30), kunde jag inte låta bli att tänka på dem som har det såhär jämt. Som tar hand om sitt spädbarn helt på egen hand hela tiden och som inte har någon som kommer hem till dem mot kvällskvisten varje dag. Fy så ensamt, jobbigt och tråkigt! Jag är så otroligt tacksam över att inte vara en av dem utan istället ha världens bästa Jonas vid min sida!

Nu ska jag gå och ta hand om disken innan lillskruttan vaknar och vill ha mat.

 Mina fina!

 <3

 Den största baljan vi hittade i Övik var inte särskilt stor...men det gick att bada i den ändå ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar