måndag 23 december 2013

Grön jul

Resan norrut gick fint och jag tror minsann att min lilla familj hade saknat mig. Hur jag vet det? Jo, Moa sken upp som en sol när hon fick se mig och var sen som ett plåster på mig resten av kvällen och Jonas hade köpt en påse lördagsgodis åt mig ;)

Här i Övik har vi inte en flinga snö. Gräset är grönt och det är isgator överallt. Så himla tråkigt för det går inte att gå ut. Det är livsfarligt att både gå med vagn och att låta Moa gå själv. Ifjol var det snorkallt i Överkalix och i år regnar det och är snorhalkigt i Övik. Hurra!

Igår hade vi middag med Jonas barndomskompisar med familjer. 10 vuxna, 3 ettåringar och en 2,5-åring. Full rulle! En trevlig kväll med mycket prat och skratt och barn som lekte snällt. Farmor erbjöd sig att hämta Moa så att hon fick sova hemma, vi sa inte nej till det så kl19 åkte Moa hem och sov och vi fick en barnfri kväll. Mycket efterlängtat! Vi är ju inte direkt bortskämda med att ha barnvakt...

Imorgon är det så dags för dopparedan, men jag fick en julklapp redan igårkväll: en redig förkylning som täppt igen både näsa och bihålor...

God jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar