måndag 9 juni 2014

Långhelg utan bilder - ett bortglömt inlägg

Det här inlägget om Kristi Himmelfärdshelgen skrev jag för en vecka sedan och sedan blev det visst kvar som utkast och publicerades aldrig. Hoppsan. Här kommer det iallafall:

Ledig i fyra dagar och det här är allt jag har att komma med i bilväg. Nästan så jag skäms lite

Farmor och farfar kom sent i onsdagskväll och med sig hade de smultronplantor från deras trädgård.

De planterades om och samma sak med tomatplantorna från Vides familj. Nu innehåller odlingen persilja, sallad, basilika, mynta, tomater och smultron och det får lov att räcka. Det ska bli mycket spännande att se vad som överlever.


Nya trädgårdsmöbler och ett parasoll fick flytta in på balkongen för två helger sedan och vi är så nöjda! Ett riktigt uppsving och nu ser vi fram emot många härliga sommarkvällar här ute. (Nej, vi har tydligen inte hunnit klippa bort lapparna från dynorna än)

I lördags var jag på vin- och fikakväll hos en av mina kompisar som har fyllt år. Det är ju inte så ofta den här mamman är ute på galej, men då och då händer det och jag hade riktigt trevligt. Många roliga diskussioner, gott vin och väldigt gott hembakt fika. Kollade till min lilla tigerunge när jag kom hem strax efter midnatt och då sov hon i den här lite märkliga positionen. Så söt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar