onsdag 18 juni 2014

Ovälkommet återbesök

Som om det inte räckte med magsjuka, halsont och förkylning här i hemmet så har även min magkatarr gjort comeback. Otroligt ovälkommet. Jag hade glömt hur obehagligt det är. Så, istället för att gå på kurs i Kista idag och hälsa på min moster i Stockholm ikväll så ligger jag hemma i soffan och ser på Vänner och gör absolut ingenting. Jag äter omeprazol sen igår och det känns faktiskt bättre redan idag, så jag hoppas det fortsätter såhär och att jag har fått energin tillbaka till imorgon.

Att boka in en vanlig helg med tvillingarna från Västerås brukar ju sluta i sjukdom för någon av familjerna, men att bestämma att fira en storhelg med dem gjorde tydligen att hela vår familj åkte dit med buller och bång. Himmel. Vi får väl se vad som mer hinner hända, det är ju ännu flera dagar kvar till Midsommar.

Och nu lite positivt tänkande istället:

Solen skiner. Det är sommar. Moa är frisk och glad. Jonas är frisk och glad. De är världens underbaraste lilla familj och de är min familj! Och Jonas är fantastisk på att ta hand om både mig och Moa när jag är sjuk. Min klippa. Så dumt att hänga upp sig på lite magkatarr när allt annat är perfekt.

Lite sjuk, ganska lurvig i håret, men ändå mycket glad.

Sjukdomsfamiljen fick åtminstone till en mysig söndagsmiddag på balkongen. Alltid något.

Moa leker ofta med både mössor, vantar och diverse tjocktröjor och tjocksockar inomhus. Gärna i kombination med pyjamas :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar