fredag 22 maj 2015

Båda barnen sover

De somnade i bilen på väg hem från BVC och eftersom Moa verkligen behöver vila idag för att orka med kvällen så sitter jag här. I bilen. I garaget. Och låter barnen sova en stund innan vi går in och äter lunch. Vad gör man inte för sina barn (och för en stunds lugn och ro)?!

BVC-besöket gick bra. Arvid växer så det knakar och allt ser bra ut. Moa var jätteduktig och satt snällt och ritade eller stod bredvid och tittade när vi vägde och mätte. De har samma sköterska, så hon kände ju igen Ann sen förut. Nästa gång har Arvid hunnit bli 3 månader och ska därmed vaccineras.

Skrevs kl11 men man saknar täckning i garaget... 

Kolla in sötnosarna!
Mina älskade, älskade barn!

Gluggen i Moas mun är ingen synvilla utan resultatet av att ha ramlat med munnen mot sitsen på en trästol på förskolan. Ett trauma för oss föräldrar när det skedde medan Moa bara sa "jag har tappat en tand, men det gör inget för det kommer en ny". Jag och Jonas kom dock över chocken efter en dag eller fem och nu är det ingen fara längre för oss heller :) Men det skedde för över en månad sedan och att jag inte nämnt det här förut visar väl på att det tog ett tag att komma över det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar