torsdag 28 maj 2015

Formen

Alltså, igår fick jag för mig att träna lite här hemma. Gjorde några benböj, utfall och breda och smala armhävningar i tre varv. Inte mycket alltså, men idag har jag ont. Ont i armarna och låren. HAHA! Herreminje vad den här kroppen behöver byggas upp igen! Jag tränar när jag har lust och för att jag tycker att det är kul och när jag är gravid gör jag inte det, så då tränar jag inte. Alltså börjar jag verkligen på noll efter dessa 9 månader. Men det gick förra gången och ska gå den här gången med. Men det lär ta lite tid.

Igår var jag på kalas hos en kompis. Mycket trevligt och Arvid skötte sig exemplariskt! Moa däremot blev alldeles vansinnig när jag skulle gå och grät och skrek och hade sen varit sur i två timmar innan Jonas tillslut fick henne att somna. Hur gör man med ett så mammigt barn? Det här var andra gången jag åkte bort och lämnade Moa kvar hemma sedan Arvid föddes. Hur får man henne att sluta vakta på mig så mycket? Ska jag aldrig gå bort närmsta tiden för att hon behöver mig? Eller borde jag gå bort oftare för att vänja henne? En quick fix vore super, men jag antar att det inte är så enkelt.
Moa och Benjamin på väg hem från förskolan igår

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar