tisdag 5 maj 2015

Skogsknytte och kosläpp

Vilken härlig långhelg! I fredags beställde vi nytt köksbord till huset (mindre än fyra veckor kvar nu!) och sen ägnades både lördag och söndag åt familjeutflykter. I lördags på Skogsknytte i Vänge med efterföljande lunch och lek hos Vide och i söndags ute i Vreta på kosläpp på Stabby gård med Åsa, Ludwig och Alice. Snart är Alices lillasyster här. Så spännande!

De senaste nätterna har Moa sovit mycket lugnare. Så skönt! Det i kombination med att Arvid i natt sov 21-03 och sen åt nästa gång kl5:30 och jag lade mig 22:30 gör att jag känner mig som en ny människa idag trots att Moa vaknade av kiss i sängen kl.5:50. Potträningen har förresten gått helt i baklås. Moa vill vara vår bebis ett tag till och imponeras inte alls av tanken på att göra som de stora barnen. Så vi skjuter på det ett tag och är istället enormt tacksamma om hon vill börja sova hela nätter igen.

Idag hade jag återbesök hos barnmorskan. Denna underbara kvinna som fick mig att sluta jobba och börja vila i tid inför förlossningen. Som såg hur trött och sliten jag var och gick längre med pekpinnar och skrämseltaktik än hon normalt gör för att hon såg vad jag behövde. Jag är så in i hjärteroten tacksam för det alltså! Jag tycker så mycket om hela mottagningen och framförallt Anita. Rekommenderar det till alla i Uppsala som är eller tänker bli gravida. Så mysigt ställe! Jag vill ha fler barn bara för att få gå dit igen ;) Med mig är allt bra. Alla värden är bra, men jag måste passa mig så inte ännu fler kilon rasar av. Många mellanmål var tipset. Får väl försöka komma ihåg det.

Moa är mammas flicka

Och Arvid pappas pojke ;)

Har ni sett några gosigare kinder?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar