tisdag 13 oktober 2015

Drömmar

Ja, det är mycket drömmar i vårt hus just nu. Vi tror att Arvid drömmer mycket om nätterna..eller hoppas det snarare så det inte är nattskräck eller nåt annat hemskt. Han somnar jättebra i sin säng vid 19-19:30-tiden och sover lugnt till kl.23. Det går att ställa klockan efter honom. Då vaknar han och är jätteledsen! Gråter så tårarna sprutar, fäktar med armarna och vill INTE somna om i sängen. Att ta upp honom känns inte rätt, men vi gör det ändå. Kan ju inte lugna honom på annat sätt. Ibland lyckas Jonas få honom att somna om genom att sjunga för honom, men då vaknar han på likadant sätt 10-15 minuter senare. Så oftast slutar det med att han sover bredvid mig resten av natten. Så fort jag lägger honom bredvid mig somnar han och sover lugnt till 3-4-tiden då han får mat och somnar om till 6-7:30. Jag vet att jag förmodligen skapar nåt värre genom att ta honom till mig, men just nu vet jag inte nåt annat sätt att lösa situationen på. Jag lyckas inte lugna honom och kan ju inte ha honom skrikgråtandes i sängen hur länge som helst. Eller? Hur gör man?! Det är absolut inte mat han är ute efter, utan närhet. Min närhet, kanske jag ska tillägga.

Moa drömmer också mycket, vaknar till och pratar i sömnen, men har börjat kunna somna om i sin säng utan att hämta oss först. Woho! Hon somnar äntligen själv i sitt rum igen, utan att vi måste sitta bredvid. Så skönt!

Själv drömmer jag om ett gymkort. Jag längtar så galet mycket efter att få komma hemifrån och träna upp kroppen igen. Min rygg gör ont, axlarna är spända och magen svag och hemmaträning är så tråkigt att jag kräks. Jag måste, måste, måste göra ett seriöst försök att få det att fungera, men hittills faller det för att jag inte kan se det som ett riktigt träningspass. Känns mest bara fånigt. Arvid är ju inte någon lättviktare så muskler behövs för att orka lyfta och bära honom hela dagarna.

Jonas drömmer just nu om statistik och Design of experiments eftersom han denna vecka går en kurs i Stockholm om just det.

Och nu har Arvid drömt färdig för denna förmiddag. Dags att hämta in honom!

Moa tar en selfie på oss ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar