lördag 31 oktober 2015

Mormor

Tiden rullar på och det är 9 månader sedan mormor lämnade oss för alltid. Saknar henne så! Tänker på henne ofta och idag, en dag då vi minns de som lämnat oss, tände vi ett ljus för henne här hemma. Hennes grav ligger för långt bort för att besöka idag, så jag använde änglajusstaken som jag fick av mamma vid mormors bortgång och minns. Hennes röst. Hennes ord. Hennes kramar.

Mormor. Så älskad och så saknad. Det här ljuset brinner för dig.

Mormor var med oss på fler sätt idag, för äntligen kom hennes kristallkrona upp i vårt sovrum! Den blev liksom över vid mammas flytt och jag ville inte att den skulle riskera att gömmas undan i nån låda, så jag frågade om jag fick ta den istället. Och det fick jag :) 

Innan vi hängde upp den kortade Jonas av kedjan och jag torkade av den och putsade jag alla prismor. Kunde riktigt höra mormor protestera mot att hänga upp den i det dammiga skick den befann sig i, så jag log och gjorde som mormor hade velat. Och se så fint det blev!

2 kommentarer:

  1. Det blev jättefint. Mormor hade blivit så glad om hon hade sett sin lampa nu. Den passar så fint där. // Mamma

    SvaraRadera
  2. Åh så fint det blev! Fick nästan tårar i ögonen av att läsa dina ord om din mormor. Igår var det 6 månader sedan min gick bort och det är fortfarande så jobbigt och ofattbart på nåt vis.
    Har förresten läst ikapp lite nu det jag missat när jag varit på vift och huga vad det verkar vara jobbiga nätter:( Vi har ju kört en variant av Sova hela natten igen nu och peppar peppar verkar det fungera!
    Hoppas det blir bättre! Kram!

    SvaraRadera