fredag 30 oktober 2015

Uppsägningsblankett?

Näe, fy vad det inte är roligt att vara föräldraledig just nu. I natt har Arvid haft feber och varit vaken heeeela natten. Och jag med. Kl.5 fick han alvedon och sov till 7.

Lade honom i vagnen kl9 och hoppades på en långlur. Han var ju så trött! I 20 minuter sov han. TJUGO MINUTER! Jag dör. Mitt humör är i botten, tålamodet noll och jag mår så dåligt över det. Jag är så trött och så lättretad att jag skäms. Och Moa är ju ledig idag då det är fredag. Stackars henne! Jag orkar verkligen inte vara mamma idag. Orkar. Inte. Hade gjort vad som helst för att få ha min familj i närheten idag.

Låt klockan gå nu så vi får gå sova snart, för idag är det synd om alla i min närhet.

Bästa stället för mina barn just nu; framför tvn. Jag orkar inget annat. Och inte Arvid heller. Han gråter och gnäller för allt. Och jag kokar inombords av frustration. Ungen måste ju vara hur trött som helst! SOV! SOOOOOOOOOV!


/Årets mamma.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar