fredag 20 maj 2016

Blodomlopp och blommor

Igår sprang jag Blodomloppet med jobbet. 5km. Så långt har jag inte sprungit sen sist jag sprang Blodomloppet för 2 år sedan, så med tanke på det gick det ju väldigt bra även om jag var långt i från ett pers. Jag upptäckte också hur lätt det är att springa på plant underlag jämfört med i Vänges backiga elljusspår. Efter loppet blev det sedvanlig picknick på Studenternas. Vi bad en man ta kort på oss för att ha bildbevis till företagets hemsida, och som ni ser så tyckte den mannen inte att det var särskilt viktigt att jag fick vara med. Men kanske lika bra det ;)


GE hade väl en sisådär 50 lag anmälda medan vi hade 1. Stor skillnad på då och nu, men jag ångrar inte bytet en sekund. Det var däremot väldigt kul att se så många GE-människor där. Fick hälsa på flera som jag inte har sett sen jag slutade.

Jag tog vägen genom Stadsparken till Studenternas igår och fick njuta av en park i full blom. Buskar, träd och rabatter. Så fint!




Och på väg till lunchen idag kunde varken jag eller Staffan låta bli att fota de fina äppelträden utanför restaurangen.


Våra äppelträd har bara knoppar än, men snart ser det ut så här hemma i trädgården också. Som jag älskar den här årstiden! Varje varm solstråle på kroppen är underbar och det är ljusgrönt och blommigt överallt. De lovar fint väder under helgen, perfekt då både Skogsknytte och västeråsbesök står på schemat.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar