måndag 30 maj 2016

Projekt lasera altanen går vidare

Senast jag skrev hade vi påbärjat tvätten av altanen och skulle lasera dagen därpå. Det blev inte riktigt så då regnet kom tidigare än förväntat. Istället fick det vänta till igår. Inget regn i appen, men när jag hade gjort hälften av det jag hade tänkt kom det lik förbaskat några droppar ändå, så jag lade ner och hoppas kunna fortsätta ikväll. Appen säger inget regn på hela veckan, men den verkar ju inte vara att lita på, så vi får väl se hur det går. Just nu skiner solen från klarblå himmel iallafall.

Förra veckan gjorde jag min första dag på ett kunduppdrag i Stockholm. Det mesta kommer jag att kunna göra på distans, men en dag i veckan kommer jag nog att vara på plats. Trevliga människor, ett roligt uppdrag och full fart från första stund gör att det känns som ett väldigt roligt projekt. Tidplanen är dock aningen tight, så vi får se hur det går att gå på semester då jag har tänkt.

I lördags var det sen årsmöte för vägföreningen och efter det rullade vi fram grillarna och dukade upp långbord på gatan och åt middag alla tillsammans.


Tyvärr hade inte vi samma sommarvärme som landets norra delar, så vi fick klä på oss varma kläder, men det var jättetrevligt ändå. Efter maten hängde Moa med de andra barnen på gatan och hade så roligt hela kvällen.


Dessutom fick hon ärva en sparkcykel av en av dem. Så snällt! Arvid sprang också omkring och tjöt av lycka över hundarna som passerade och han och hans jämnåriga granne Lydia hälsade lite avvaktande på varandra. Det bästa med att ha fest på gatan är förstås att det bara var att gå in och lägga barnen i sina sängar, koppla in babyvakten och sen gå ut till de andra igen. Helt perfekt!

Igår hade vi en bakisdag hela familjen. Bakis på så vis att när barnen (och föräldrarna) somnar sent och ändå går upp 05:30 dagen efter så blir alla trötta och gnälliga hela förmiddagen. Det var inte en trevlig stämning i huset kan jag tala om! Så det enda rätta var att klä på oss och gå ut. Moa tränade på att köra sparkcykel och Arvid fick köra dockvagn med stenar i. Alla tillfälligt nöjda och glada.


Efter lunch tog hela familjen en 2 timmar lång tupplur och sen blev andra halvan av dagen mycket gladare.

Morsdag var det också. Jag fick ligga kvar i sängen längre än 05:30, men hade jättesvårt att sova. Tyvärr. Sen blev det god frukost och paketöppning. En finfin träningströja fick jag. Och paketleveransen var tipptopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar