onsdag 4 maj 2016

Hemma ensam och sommarvärme

Ja, vad hände? Förra veckan snöade det och igår hade vi 19 grader i skuggan typ hela dagen. Jag jobbade hemifrån och passade på att ta en löptur på lunchen.

På eftermiddagen kunde jag inte hålla mig inne längre, så jag rullade ut filten och jobbade utomhus en stund. Filt var dock snabbaste men sämsta lösningen, så fick vackert hämta en stolsdyna och möblera om efter en stund, så jag kunde sätta mig vid det enda lilla bordet som är framplockat.

En snabb promenad barfota i gräset blev det också för att se på allt som spirar i buskar, rabatter och träd, och förstås vår lilla rabarber. Den överlevde sin första vinter och har nu börjat växa på sig lite. Undra om vi behöver gödsla/jordförbätta åt den?

Anledningen till att jag inte skriver om barnen är för att de inte är hemma..! I måndagskväll körde Jonas till Övik med två sovande barn i bilen. Det hade varit tungt att köra så långt ensam och på kvällen/natten, men barnen hade sovit bra. Vaknat till då och då men snabbt somnat om. Jag har aldrig varit ensam hemma i huset förut, så jag njuter faktiskt. Saknar dem förstås, men å så skönt att få vara hemma alldeles själv!

Igår passade jag och Cecilia på att ha en lång och ostörd middag på vår soliga altan. Vi åt charkuterier och drack vin och pratade massor i flera timmar. Supertrevligt! Ikväll ska jag göra trädgårdsarbete och packa väskan, för imorgon är det dags att ansluta till min lilla familj igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar