söndag 1 maj 2016

En vecka till

Svisch (?) sa det och så har en hel vecka passerat och imorgon börjar en ny.

Aktuell info:
Barnen mår bra. Arvid har fått två nya tänder i underkäken och en till är precis under skinnet, så snart har han 4 nere och 4 uppe. Snacka om att barn är olika. När Moa var 13 månader hade hon noll tänder och inte ett enda tecken på att nånsin få några. Men vad gör det, de kom ju tillslut hos henne med. Han säger mama till mig, mmmma till Moa och wawwa till Jonas. Sen säger han alla "orden" till annat och närsomhelst också, men vi tilltalas olika iallafall. Häftigt!

Moa fick finfina omdömen på utvecklingssamtalet. Bra på att uttrycka sig, bra på rollekar och att inkludera många i leken och börjar ta för sig i gruppen vid samling också. Hon har varit väldigt blyg där och är fortfarande, men det blir bättre. Och så kan hon tydligen skriva också. Vad hände här?! Jag skrev bokstäverna på mitt papper och sen skrev hon efter på sitt. Ja, inte vet jag, men jag är imponerad iallafall.

Kortet hon skrev var till kompisen Livs kalas som vi var på idag. En peppad tjej med kalasklänningen på gick på sitt livs första kompiskalas. Barnen fikade och lekte och mammorna pratade och vips hade två timmar gått och det var dags att åka hem igen. 3 barn var bjudna på kalaset. Så himla lagom. Trenden är satt. Tack, säger jag!

Igår kom Nisse på besök. Vi såg film, pratade och face swapade. Har ni sett en sjukare bild?! Jag dör varje gång jag ser den.

Jag har börjat springa igen. Jag brukar ju göra det på våren när Blodomloppet med jobbet närmar sig. Målet är att springa 5km med respektabel hastighet 19/5. Har hittills sprungit tre gånger, men bara 2,5km varje gång. Dock snabbare och snabbare och nu senast med intervaller. Jobbigt men kul!

Nu är det läggdags. Kram och hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar