tisdag 4 september 2012

Babysångspremiär

I natt sov Moa mycket bättre..tack och lov! Hon vill fortfarande äta oftare nu än hon gjort de senaste veckorna, så var tredje timme har hon fått mat, men det är helt okej när hon är snäll och somnar om direkt efter!

Imorse blev det sen ingen sovmorgon. Vi klev upp med pappa Jonas vid 7:30 (Jonas hade glömt ställa väckarklockan, så det var en himla tur att hans dotter ville ha mat 7:15 och att jag sen bad honom gå upp och ta hand om bajsblöjan..hehe). Efter frukost för mig och ännu en matning av Moa gick vi sen på babysång tillsammans med två andra mammor och deras bebisar. Väl där var vi nog ca tjugo mammor + bebisar! Först satt vi i ring med bebisarna framför oss på golvet och sjöng sånger och sen fikade vi. Riktigt mysig grej som vi absolut kommer att göra om! Moa började med bajskalas så jag fick byta både blöja och kläder på henne direkt vi kom dit...men sen skötte hon sig finfint. Hon låg framför mig och sprattlade glatt medan jag sjöng för henne. Därefter fick hon lite mat och sen powernapade hon sin vana trogen i ca 15-20 minuter...precis lagom för att jag skulle hinna trycka i mig en smörgås och dricka ett glas juice. Det var många bebisar som somnade efter sångstund och mat, så då låg dom där, utspridda på golvet med sina filtar och sov så sött. Såg riktigt roligt ut :)

Jag är fortfarande lite mör efter sömnfattiga nätter och förkylning, så efter babysången gick vi hem igen. Efter mat och lek i babygymet sover Moa sött och jag dricker en kopp te och ser Ensam mamma söker på TV3-play. Tvivlar på att jag hinner se färdigt innan hon vaknar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar