tisdag 18 september 2012

Hemmamys

Igår var vi en sväng till BVC och efter en entimmespromenad hängde vi sen här hemma, jag och Moa. Skönt med skrotardagar ibland! Moa klämde till med en tretimmarstupplur, jag tog hand om all tvätt från dagen innan, sorterade ut kläder ur min garderob, såg dåliga program på TVn och sov en liten stund jag med. Sen kom pappa Jonas hem och jag tog mig iväg på mitt första träningspass på...ehmm...väldigt länge! Basjympa tyckte jag lät som en lämplig come back och det gick faktiskt riktigt bra :) Visst, jag gjorde inga armhävningar på tå och hade kanske inte de högsta knäna när vi joggade på stället...men jag är nöjd ändå. Är inte riktigt van vid att medvetet hålla tillbaka, så det kändes lite konstigt. Helst hade jag velat skrika "Hallå! Jag FÖDDE BARN för ÅTTA VECKOR sedan!!" så att alla visste varför jag var så vek...men jag lät bli.

Idag har vi varit på babysång och sen haft lunchdejt med Mia och Alfred här hemma. Det där med att ta med sig en matlåda och gå hem till nån och äta lunch tycker jag är en riktigt bra grej. Man får lunchsällskap, men ingen måste liksom greja mer än nån annan, utan alla tar med sig sitt eget. Perfekt när man har en unge i famnen och inte jättemycket tid till att stå i köket.

Mia och Alfred har begett sig hemåt för att hämta storebror på dagis och jag och Moa stannar hemma resten av dagen. Det är riktigt skidväder ute, så man har ändå inte lust att gå nånstans. Nu, medan Moa sover, ska jag försöka hinna slänga in en sockerkaka i ugnen. Förhoppningsvis får vi finbesök av Moas gammelmostrar (herreminje vad gammalt det lät, men jag tror att det heter så? Mina mostrar är det iaf vi pratar om) i eftermiddag och då vill vi ju ha nåt gott att bjuda på

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar