tisdag 25 september 2012

Moas första resa

Imorgon bär det av till Övik. Första gången vi ska sova borta sen Moa kom till oss...ska bli spännande! Svårt dock att veta hur mycket kläder man måste ha med till lilla damen. Både igår och idag har vi haft bajskalas och bytt hela outfiten redan vid lunch...så..ja..det kan gå åt en del kläder på en dag helt enkelt. Som tur är har dom tvättmaskin ;)

Imorse var vi på första föräldragruppsträffen som anordnas av BVC. Rätt meningslös när det kom till själva innehållet om ni frågar mig...men förhoppningsvis lär vi mammor känna varandra, för det är ju därför jag går dit. Jag och Moa fick dock avvika en snabbis mitt i pga ovan nämnda bajskalas...

Annars då? Jo...jag var på mitt andra jympapass igår...men nu blir det inga fler på ett tag. Anledningen? En otroligt mammig liten bebis vid namn Moa. Igår hade hon varit ledsen från det jag gick till det jag kom hem igen och så kan vi ju inte ha det. Det är inte kul för nån av oss! Så...tyck vad ni vill..men jag lägger kvällsträningen på is till hon inte skriker så fort jag lämnar lägenheten. Förhoppningsvis dröjer det inte allt för länge. Passade på att fråga om detta på träffen idag och det är tydligen väldigt vanligt. Tre andra mammor (vi var 6st totalt) hade upplevt precis samma sak. Tråkigt för dom, men bra för mig..för då vet jag att vi inte inbillar oss allting.

Igår skypade vi med moster Erika. Moa var väldigt samarbetsvillig. Satt nöjt i mitt knä och tittade rakt in i kameran så att Erika fick se hur stor hon har blivit :) Moster verkar för övrigt trivas väldigt bra där långt långt borta. Skönt det!

Har inga nya bilder att bjussa på...så ni får en från förlossningen :)

(Jag är nyduschad, inte svettig...)

På återseende!

1 kommentar:

  1. Hejsan ! Vad roligt med en lite road tripp. Milly var också en otroligt mammig bebis . Varje gång jag lämnade henne och Krille själva grät hon som en tok. Blev dock jobbigt i längden för alla , så jag stannade snällt hemma med henne . Vilket har fastnat i mitt huvud och jag gör så än idag. Det är ju ganska konstigt att man är en sån vanemänniska. Har blivit bekväm av mig, men när jag väl tar mej ut tycker jag det är rätt skönt att få andas lite=)

    Hoppas allt är bra med er! Kram / Zara

    SvaraRadera