måndag 3 september 2012

Förkylning eller tillväxtperiod?

Ja, nåt är det som spökar, för sova på nätterna vill Moa inte göra.Hon vill förresten inte sova på dagarna heller, vilket gör att jag börjar bli aningen hålögd :( I natt har vi varit vakna mellan 1:30 och 5. Sen sov hon till 6, var vaken till halv 8 för att sen sova till 10. Sen slumrade hon i babysittern medan jag åt frukost...fick väl ihop en kvart kanske och sen har hon varit vaken sen dess.

Hon är lite småsnorig, så jag testade rådet att droppa bröstmjölk i näsan på hon...och faktiskt, efter ca en timme (kollade inte innan) kunde jag få ut en klump mha en tops. Äckligt, jag vet! Men jag antar (och hoppas!) att man vänjer sig...

Googlade, och en förkylning kan ju såklart påverka sömnen för en liten (det hade jag själv räknat ut), men sen går bebisar tydligen igenom en tillväxtperiod vid 5-6v ålder då sömnen kan påverkas ordentligt och Moa beter sig precis som det beskrivs...så, ja...det kanske är en kombination av de två som vi har lyckats få till? Jippi i såfall...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar