onsdag 10 juli 2013

Mot myggens land!

Imorgonbitti sätter vi oss på flyget norrut och vid lunch borde vi vara framme i Överkalix. Har hört att det är förjä*la mycket mygg så jag gruvar mig faktiskt en hel del. Om jag normalt sett hatar myggen med passion så är det ingenting mot hur jag känner nu när de flyger omkring där och väntar på att få sätta tänderna (snabeln?) i min guldklimps babylena hud. Fan ta er! :(

I övrigt ser jag fram emot att komma hem. Såklart! Träffa alla, låta Moa skämmas bort av mormor och morfar, slöa, äta jordgubbar och tomater, sola och bada (förhoppningsvis!) och njuta av lugnet. Och om vädergudarna är med oss behöver myggen inte bli riktigt så överjäkligt jobbiga som jag nu målar upp. Vi packar iallafall hysteriskt mycket kläder (för varma dagar, för kalla dagar, för bad, pyjamasar, träningskläder sjutton par skor, ett gäng mössor och så vidare) för att vara beredda på allt. Haha.

Ligger ordentligt efter med bildvisningen fortfarande, så här kommer dagen på Junsele djurpark. En jättemysig dag som alla, och framförallt Moa, uppskattade :)

 Mina älsklingar kollar på...
 björnar! Moa ville helst ta den i famnen, men vi sa nej...
 Moa och faster spanar in den vita tigern
 Lilla familjen inne hos getterna. Moa tittar förundrat, pekar..
 och sätter full fart framåt.
 "Kom pappa, vi går och klappar den!"
Med milt våld håller vi henne på säkert avstånd från de smårädda killingarna :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar