lördag 27 juli 2013

Sommar!

Äntligen sommar! Sista dagen i Överkalix spenderade vi i mammas föräldrahem Marsjärv tillsammans med min moster, hennes man, min mormor och mamma. Vädret var underbart och vi var ute hela dagen. Moa plockade blommor och stenar och gick och gick och gick och vi andra plockade jordgubbar och fikade. 


Moa fick kalvfrikadeller och potatis till middag och åt ungefär hur mycket potatis som helst


Att få plocka själv är ju så kul!

Sen kom återigen dagen då det var dags att packa ihop och säga hejdå. Usch. Men jag överlevde även den här gången och tågresan (Moas första!) ner till Övik flöt på riktigt bra. Vi fick lift med morfar till Luleå. Kl10 gick tåget och i Övik hämtade farmor oss på stationen kl 16. Vi bytte tåg i Umeå och fick vänta där i 1,5 timmar, så effektiv tågtid var bara 4,5h. Positivt överraskade, så det lär bli fler tågresor längs norrlandskusten för den här familjen :) 

I väntan på tåget:

Moa somnade sött i pappas famn

Vaknade till efter 45 min, men efter att ha fått ändra till en mycket skönare sovställning somnade hon om i 45 min till


Nu är vi alltså i Övik, men vad vi pysslar med här berättar jag en annan dag. Nu ska jag leta upp Moa och farmor ute i trädgården :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar