söndag 13 oktober 2013

Vad man fyller all egentid med

Ja, vad gör man egentligen om dagarna när man inte har en ettåring att sköta om, leka med och springa efter?

Jo, på vardagkvällarna hinner man träna och göra spontanbesök på Gränby Centrum. Man hinner gå i butiker i lugn och ro utan att känna att man borde åka hem och umgås med sitt barn istället. Man hinner se en otrolig massa på TV och konstatera att där missar man verkligen ingenting i vanliga fall. Herreminje så mycket skit det är på TV nuförtiden! Det enda värt att se är Hela Sverige bakar. Man hinner sortera foton och fundera på vilka man vill framkalla och vart man vill ha dem och man kan åka hem till sin bror på fredagkvällen, köpa Kina-take away och se på fotboll halva natten utan att behöva böka med att lägga barnet hemma hos någon annan och sen försöka frakta hem och lägga henne i hennes egen säng utan att hon vaknar.

På helgen hinner man ta sovmorgon och man får sova hur länge man vill utan att nån stör. Man hinner äta frukost i lugn och ro och får storstäda lägenheten utan att någon petar i skurhinken eller häller ut alla klossar mitt på golvet sekunden efter att man plockat undan dem. Man kan nattsudda hur mycket man vill eftersom man vet att man får sova länge morgonen efter och man hinner sitta och pilla sig i naveln samtidigt som man funderar på vad man ska fylla ännu en ledig dag med. Aldrig har en helg känts så lång och förmodligen har jag aldrig längtat efter en måndag såhär mycket!

Ja, ni ser. Det går verkligen ingen nöd på mig här hemma i ensamheten. Jag försöker att passa på att göra allt som jag aldrig hinner annars, men har insett att alla de sakerna är fort avklarade när det inte är nån som stör mig hela tiden ;) Men jag har ett gäng saker på att göra-listan idag också, så den här dagen kommer nog att gå, den också. Men oj vad jag längtar efter att få krama om den lilla kroppen nu, att få se henne slå nya personbästan i att stapla klossar på varandra och att höra hennes underbara joller. Jag saknar hennes leende och små påhitt så himla mycket!

Nu är det dags för steg två i helgens surdegsbak. Nytt recept. Håll tummarna för succé!

2 kommentarer:

  1. Ojoj du har ju verkligen hunnit massor:) När man läser det där förstår man ju vad man gjorde förut...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, eller hur! Man hade så sjukt mycket "fritid" förut. Min så långa att göra-lista blev mycket kortare under deras lilla semestertripp, och då var det inte direkt så att jag lade all ledig tid på hemmafix. Jag skämde bort mig själv med shopping och sovmorgnar också ;)

      Radera