fredag 12 september 2014

Mitt i veckan-rapport

Igår hämtade jag en glad Moa på förskolan och efter middagen kröp upp vid mig i soffan och började tvinna en slinga ur mitt hår. På Moas förskola finns fröken Madde som verkar väldigt duktig på att fläta osv, så det har hänt mer än en gång att Moa kommer hem med små flätor i håret och nu verkar det ha smittat av sig på vår lilla tös. Moa använder dock varken klämmor eller snoddar än utan snurrar mest håret litegrann och lägger det sedan ovanpå det andra håret för att begrunda sitt verk. "Moa göra Pippi-topp. Mamma jättefin du är" :)



Förlåt för suddiga bilder.

Idag är det fredag och jag ska till (riktiga) frisören på lunchen. Bara 7 månader sen sist så det känns underbart att äntligen få klippa bort allt slitet hår...wihoooo!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar