tisdag 23 september 2014

Rätt ska vara rätt och ett långt inlägg!

Så efter att helt ha glömt bort att nämna vår underbara tjejhelg som vi hade för två helger sedan får jag helt enkelt börja där.

Vi var 9 vuxna och 3 bebisar (10 veckor - 6 månader) som spenderade ett drygt dygn hos Sylvia och lille Alex i Sollentuna. Som vanligt när vi har dessa helger är agendan väldigt lös och allt helgen går ut på är att umgås, prata och äta gott och det var väl det vi också gjorde.

En trevlig tradition vi har är att laga en trerättersmiddag och så blev det även denna gång. Förrätten bestod av grillad halloumi med ruccola m.m, huvudrätten av hemmagjorda grillade hamburgare med massor av goda tillbehör och efterrätten blev toscaäpplen och vaniljsås. Allt var otroligt gott och middagen sträckte sig långt in på kvällen. Sen avslutade vi med mera prat i soffan innan vi slocknade vid 1-tiden.

Alex smakar riktig barnmat för första gången!

Dessa helger är otroligt intensiva och rätt korta, men ger så mycket! Jag tror att vi alla verkligen uppskattar att få umgås bara vi, utan måsten och utan något som stör och jag hoppas att vi kommer fortsätta med det här i många, många, många år framöver.

Förra veckan avslutades med vab för att då bukt med Moas hosta. Vi hade en mysig hemmadag där Moa lagade mat i köket och hostan är nu mycket bättre. Rätt beslut att vara hemma alltså!



Helgen som nyss passerat spenderades med lilla familjen och vi hann med en utflykt till Järlåsa och Siggeforasjön, lek hemma i lekparken, handling på Gränby C och besök av min moster Karina och hennes man och Moas morbror. På tal om den där morbrorn så flyger han över Atlanten idag och ska spendera 3 veckor i Kalifornien...avundsjukan gör mig grön i ansiktet, men med tanke på att han inte haft en enda semesterdag på hela sommaren så är han värd varenda minut av det här äventyret och jag är säker på att de kommer få en helt fantastisk semester.



Nu är det tisdag igen och efter två stökiga nätter känner jag mig allt lite mosig här på kontoret. Är ensam här fram till lunch, så morgonkoppen intas i samband med detta blogginlägg. Veckan innehåller både besök av moster och tandläkarbesök för Moa. Det sistnämnda ska bli otroligt spännande! Det första ska bara bli mysigt :)

Moas nya favoriter. Hon har lekt med dessa tre heeeela helgen. Hon flyttar runt dem, bär dem, kramar dem och säger "kom nu lilla vännen" eller "kom lilla gumman" innan hon lyfter upp och tröstar dem (de är ledsna en del tydligen). Så SÖT! Kan stå och titta på henne i timmar...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar