måndag 16 mars 2015

En söndag

Igår var en vanlig söndag. Vi åt frukost tillsammans och sedan gick jag och Moa ut på gården medan Jonas dammsög och skurade golven innan han joinade oss i lekparken. När vi kom in för lunch luktade det nystädat i hela hemmet. Så härligt!

Under Moas tupplur vilade även jag och sedan åkte vi iväg och handlade lite mat, köpte nytt galonställ till Moa och köpte 20 flyttkartonger. Jonas är tokpeppad på att få börja röja, sortera och packa och nu finns det inget som hindrar honom. Min plan är att börja röja lite bland vinterkläder och Moas urvuxna alltför tjejiga kläder någon dag när jag inte har något annat på agendan. Jag hoppas få ihop en hel hög med kläder som vi antingen skänker eller säljer. Huvudsaken är att få bort det som vi inte längre har användning av. Idag, faktiskt alldeles strax, kommer dock Marie och hälsar på, så idag blir det inget röjande för min del. Marie fick Axel samtidigt som jag fick Moa och nu är hon hemma igen med Elsa, 1 månad gammal. Hur bra timing?!

Bild på mig, Moa och Vide från i fredags

Moa på innergården igår. Å vad vi längtar efter vårt hus och vår trädgård nu!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar