måndag 2 mars 2015

Nedräkning

En övertalningsomgång från barnmorskan i fredags och ett samtal med chefen i morse och vips var jag inne på sista arbetsveckan innan lillebrors ankomst! Himmel och pannkaka. Nu är det verkligen nära!

Min ursprungsplan var ju att jobba tom 20 mars, men barnmorskan tyckte verkligen inte att det var en bra idé, utan insisterade på att jag skulle se till att få gå hem tidigare för att hinna vila ordentligt innan bebisen kommer. Skulle jag ha följt hennes råd fullt ut skulle jag ha gått hem redan i fredags, men nån måtta får det ändå vara, vill hinna avsluta lite snyggt innan jag går åtminstone. Anledningen till att hon hetsar mig är för att hon tror att han kommer att komma innan bf...blir spännande att se om hon har rätt!

Helgen som gått har vi haft farmor och farfar här och min och Jonas barnfria dag i Stockholm i lördags var en riktig fullträff. Först hann vi med en fika hemma hos Maria och Fredrik innan vi alla åkte in till stan och såg på showen Ägd. Den var bra. Både rolig och tänkvärd. Efter showen åt vi middag på Timmermans 1857. Min varmrätt, stekt röding och kokt potatis, sparris och sås, var lite trist. Fiskens konsistens var jättebra, men smakerna i rätten var rätt bleka. Det vägdes dock upp lite av en riktigt god förrätt och efterrätt, så totalbetyget blir helt okej ändå. Middagen i sin helhet var supertrevlig, vi satt där i flera timmar och pratade om allt och inget och konstaterade att vi fyra inte hade träffats utan barn sedan barnen kom, så det var väl på tiden kanske :) Moa hade haft en bra dag och kväll med farmor och farfar också och sov sött sen länge när vi kom hem vid 23:30.

Igår hängde vi på hemmaplan hela dagen. Lekte, såg på skidor, fikade och vinkade hejdå till farmor och farfar vid 14:30. Under eftermiddagen hade vi ett riktigt litet trotsmonster här hemma, som knäckte både sin far och sin mor, men som sen blev sitt snälla, vanliga jag igen mot kvällen och vi avslutade helgen med familjemys i soffan framför Backyardigans på Netflix. Skönt att sluta på topp, för eftermiddagen var inte nådig alltså!

2 kommentarer:

  1. Det är verkligen nära nu för er, såå spännande�� känns lång bort för oss än, men tiden springer iväg rätt snabbt ändå.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag börjar sakta förstå att det är riktigt nära nu. Mentalt alltså. Det är där det går lite trögt. Fysiskt är det väldigt påtagligt att den lille börjar få det trångt och att kroppen förbereder sig för vad som komma skall...

      Tiden går fort, snart är det dags för er med! Vi får se till att ses till sommaren :)

      Radera