onsdag 11 mars 2015

Klättrande bebis

Har lämnat Moa på förskolan och tar nu igen mig i soffan med frukost nummer 2: te, smörgås och ett glas iskall äppeljuice med isbitar i. Min första riktiga craving tror jag. Ju kallare juice desto bättre :)

Tar igen mig ja...tänk att den monsterpromenaden på två kilometer tur och retur i snigeltempo gör mig helt slut i fogarna och framkallar sammandragningar så att jag sen måste vila i soffan en timme innan jag ens kan tänka mig att gå lite igen. Vad hände liksom? Som grädde på moset så gick lillebror igång rätt bra på äppeljuicen för nu känns det ungefär som att han klättrar upp på mina revben så att jag knappt kan andas. Härliga höggravida period! Undra hur länge den tänker pågå...

Idag ska jag ta mig in till stan för besök hos barnmorskan och så ska jag dammsuga Moas rum och hallen (hela lägenheten är bara att glömma, då skulle jag bli sängliggande efteråt). Moa verkar ha ärvt pedantgenen från gammelmormor och mig, för i morse fick jag minsann höra att vi behövde "städa bort alla smulor i hallen" = gruset som kommer in med skorna och framförallt vagnen. Vagnen bor ju annars i vagnförrådet, men för att underlätta för Anki den dagen hon ska hämta på förskolan har vi bestämt att vagnen får bo i lägenheten fram till lillebror kommer. Hoppas de sopar gatorna snart...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar