måndag 9 mars 2015

Vår och föräldraledighet

Tidigt igår morse åkte Jonas till Tyskland och kommer hem sent ikväll. Efter tv-mys och frukost åkte jag och Moa till Vide och hängde där hela dagen. Solen sken och termometern visade 12 grader och vi njöt av en fantastisk dag. Vi lekte på deras tomt och i en lekpark i flera timmar, med avbrott för lunch. Inget av barnen hade ro att sova heller, så när vi åkte hem kl.15:20 somnade Moa innan jag hunnit köra ut ur kvarteret. Hon sov ca 20 min i bilen tack vare en omväg hem och sen behövdes ett sent mellis och lite lek innan hon helt kvicknade till igen.

Idag hade vi en lugn morgon hemma innan vi tog en promenad till förskolan. Solen skiner från klarblå himmel och våren är verkligen här. Snödroppar och små små krokusar finns i rabatterna och även om jag är smärtsamt medveten om risken för ordentliga bakslag njuter jag till max av lite sol i ansiktet. Hade inte fogarna gjort så förbannat ont och hade jag tagit en lång omväg hem från förskolan för att få njuta ännu lite mer.

Moa på förskolan och Jonas i Tyskland på en måndagmorgon, och vad gör jag då? Jo, jag sitter hemma i soffan med tekoppen i handen och försöker fatta att jag är ledig. Ledig! Så fantastiskt skönt! Natten var hemsk. Var vaken mellan 2 och 3 och har sen knappt sovit alls från 4:30, så det är rätt skönt att veta att jag har absolut noll krav på mig idag.

Moa ville ha ett pannband/buff som mamma. Se så bra hon passar i det:
 

Några bilder från gårdagen




Jag är ju svag för märkeskläder, speciellt när det kommer till ytterkläder då jag faktiskt tycker att man får det man betalar för. Och här är ett praktexempel, för Polarn och pyrets skalkläder alltså...de kostar lite, men är helt fantastiska! Lätta, smidiga och vattentäta. Och fina!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar