torsdag 5 mars 2015

Tjejmiddag

Igår jobbade jag sent och åkte sen raka vägen till stan för middag med Karin och Maria. Therese kunde tyvärr inte komma pga jobbet. Det var tänkt att vi fyra skulle njuta ett dygn på Gimo Herrgård för en månad sedan, men influensan, jobbkaos, mormors bortgång och dagisvirus satte stopp för det hela. Istället blir det en middag på stan en vardagkväll. Känns lyxigt det med, det är inte varje dag man som småbarnsmamma får gå på tjejmiddag på restaurang :) Jag hoppas att de andra tjejerna får till en spa-helg snart ändå, det är de värda! Jag med, i och för sig, men med förlossningen så nära inpå får spa-helgen vänta ett tag för min del.

Idag är det torsdag. 2 arbetsdagar kvar. Jag har nog inte riktigt fattat att det är så lite tid kvar. Det känns väldigt konstigt, men också väldigt skönt. Jag är så trött eftersom jag sover så dåligt på nätterna och igårkväll, efter att ha promenerat hem (i en snigels tempo) från stan, var förvärkarna och sammandragningarna inte roliga. Min kropp behöver verkligen vila nu och det känns bra att veta att det snart är det enda jag behöver fokusera på. Det och att bli av med förkylningen som flyttat in i huvudet de senaste dagarna. Det är förmodligen Moas febervirus jag har fått, fast för mig blev det "bara" en förkylning.

Usch, det känns verkligen som att jag är så gravid-negativ nuförtiden och egentligen vet jag inte varför. I stort sett mår jag ju bra. Har lite krämpor förstås, men vill inte fokusera på dem då jag samtidigt njuter av att känna den lille parveln böka runt i magen titt som tätt. Imorgon har vi gått 36 fulla veckor och har då klarat av 90% av graviditeten. Upploppet är nära!

Bilder från söndagsmys i soffan


Och dagens kula (med mormors halsband vilande ovanpå)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar