fredag 17 juni 2016

Livet med en ettåring

Arvid har ju vaknat senast 05:30 väldigt länge nu, men den här veckan slog han till med sovmorgon till 06:30 två dagar i rad och de andra dagarna har han sovit till kl.6. Helt underbart, men också såklart för bra för att vara sant. I natt har han tagit igen all vaken tid han missat i och med sina sovmorgonar genom att vakna till lite titt som tätt mellan 22 och 02 och se vara vaken från kl.03:30. Inte hela tiden såklart, men av och till, och hela tiden jätteglad! Inte trött och gnällig, utan glad. Vi tog över honom i våran säng tillslut i hopp om att det skulle funka, men nej då. Han satt upp och gungade och skrattade och ville absolut inte sova. Många kramar fick vi också, så egentligen var han ju supermysig, men på helt fel tid på dygnet. Både jag och Jonas kände oss överkörda av tåget när vi klev ur sängen. Jag halvsov mig genom duschen och Jonas sov på soffan medan Arvid körde runt i huset med sin bobby car.

Det var därför ingen konst att vara tidigt på jobbet idag. Var här redan 06:45. Värre är ju att jag måste lyckas jobba också, och inte bara hålla mig vaken, men det hade nog varit ännu värre att sysselsätta två barn hela dagen. Som tur är får Jonas hjälp med det då farmor kom igårkväll.

Den nakna terroristen ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar