måndag 26 november 2012

Att passa tider med småbarn och första febern

Idag händer det grejer! Moa ska få prova på Friskis barnpassning och jag deras skivstångspass. Är sjukt nervös! För barnpassningsgrejen alltså...räknar med att få träna typ 5 minuter innan dom kommer och hämtar mig för att mitt barn storgråter och vägrar tröstas av någon annan än mig. Hoppas innerligt att jag har fel, för att få träna styrketräning på dagtid en gång i veckan vore en dröm! Lovar att berätta hur det gick...

Men nu till rubriken del 1. Passet börjar kl.12.15 och Moa sover hur gott som helst och klockan är 11. Vi måste åka senast 11:30 och hon borde äta innan vi åker. Ni hör va? Det här kommer aldrig att gå. Jag måste väcka henne :( Att låta henne vara utan mat till efter passet är tyvärr inget alternativ eftersom hon inte har ätit sen 7.45. Moa och jag är som ni märker inte i fas idag....heller...

Och rubriken del 2. Första febern kom i lördags. Den kom och gick inom 24h, så det var nog en rätt lindrig första sjukdom trots allt. Det började i lördags morse. Moa var sur och grinig och omöjlig att få nöjd. Hon var dessutom trött och slö hela tiden och vi fattade ingenting. Efter att hennes andra(!) tvåtimmarstupplur för dagen var avverkad redan vid lunch tyckte vi att hon kändes lite varm och febertermometern visade mycket riktigt 38.5C :( Hon fortsatte sova resten av dagen och på kvällen hade hon 38.7C. Hon åt var tredje timme, så vi behövde aldrig vara oroliga för att hon skulle torka ut eller så. Sista målet fick hon vid 23-tiden på kvällen och sen sov hon till kl.6. Redan då verkade hon mycket piggare och gladare än dagen innan och bara några timmar senare var febern borta helt. Skönt! Hon är varken snorig eller hostig, så nån förkylning har vi inte märkt av än...men det kanske kommer? Eller så blir det inget mer än en liten febertopp :)

Näe, nu måste jag väcka barnet om det här alls ska gå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar