fredag 2 november 2012

Vem hinner duscha?

Idag är det fredag. Äntligen! Har legat en dag före hela veckan, så den har känts så lång även fast vi har haft roliga saker för oss varje dag. Konstigt.

Igår hade vi dejt, jag, Moa och två andra mammor och bebisar. När de två andra mammorna gav varandra hej-kramen då vi sågs förklarade den ena för den andra att hon luktade illa eftersom bebisen hade varit som ett plåster på henne hela natten och morgonen och därmed hade hon inte hunnit duscha. Då kontrade den andra med att hon också luktade illa fast hon hade hunnit duscha. Detta för att bara kroppen hann tvättas och inte håret och sen hade hennes bebis spytt ner hela henne precis när de skulle gå utanför dörren. Jag kände mig rätt fräsch eftersom jag hade duschat kvällen innan och kunde inte klaga...då. Idag däremot är jag äcklig för jag hann inte heller tvätta håret eftersom Moa skrek som en galning ute i babygymet...tur att det är ruggigt väder och att mössa är ett måste om man går ut ;)

Här tränar Moa att ligga på mage och Jonas försöker förklara att det är lättare om man håller armarna framför sig som stöd istället för att hålla dom rakt ut från kroppen som ett flygplan :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar