torsdag 29 november 2012

Svajiga tider

För tredje natten i rad tyckte Moa att det var morgon alldeles för tidigt. De andra två morgnarna har hon härjat från kl4, idag började hon redan kl3. Lyckligtvis somnade hon om redan efter typ en halvtimme och sov till halv 6, men sen var det helt kört och vi har varit vakna sen dess. Moa sover dock nu, men jag var alldeles för hungrig så här sitter jag med en kopp te, mjukkaka och datorn samtidigt som det snöar ordentligt utanför fönstret. Jag har det alltså ganska mysigt och denna "egen tid" är så himla skön. Lite därför som jag inte vill gå och lägga mig :) Dumt, jag vet...

Ikväll är jag och Moa inbjudna på middag med mitt jobb hemma hos en kollega. Vore trevligt att gå dit en sväng, men vill kolla Moas humör innan jag bestämmer mig. Det måste vara den där jäkla 19-veckorsfasen vi är i nu, för hon är sig verkligen inte lik. Varken på dagen eller natten. Det gör mitt jobb som mammaledig betydligt jobbigare än det normalt sett är! Så när allt är så här svajigt trivs vi bäst hemma i lugn och ro och det är väldigt lugnt på aktivitetsfronten. Därför har jag tyvärr inte så mycket roligt att berätta om idag :(

Sitter och skriver på jobbdatorn eftersom jag har passat på att rensa jobbmailen lite och här är det fattigt med Moa-bilder, så jag bjuder på denna som fanns på mailen:

Syster, syster och bror (fotad 2010 av Jonas kompis Andreas)

Nej, nu ska jag nog ta och vila lite ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar