fredag 16 november 2012

Tjejkväll och sömnsvårigheter

Förr innebar en tjejkväll oftast en kväll med vänner, vin och nåt gott att äta och ibland även en sväng på krogen. Ikväll var dock en annan typ av tjejkväll; Moa och jag har lekt i babygymet (se bild) sjungit sånger, lekt med leksaker och myst i soffan medan pappa Jonas är på aw i stan med morbror Nils, kompis Andreas och kanske nån mer. Alltså var denna tjejkväll totalt annorlunda jämfört med andra jag varit på, men absolut inte sämre!

Moa avslutade dock vår myskväll med att vägra somna själv i sin egen säng..? Hon grät från det jag lade ner henne till jag plockade upp henne igen. Har aldrig hänt förut! Det som till slut funkade var att jag lade mig med henne i våran säng och lät henne somna på min arm/i min famn...det tog sin lilla tid och sen var jag så rädd att väcka henne, så jag lät henne ligga kvar där. I sängen alltså, inte i famnen. Nu måste hon däremot flyttas på, för nu vill jag gå sova. Natten till idag var inte en av dom bättre, så att jag är vaken nu är faktiskt rätt förvånande.

Trevlig helg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar