fredag 8 februari 2013

En ständig kamp

Att lägga Moa för kvällen går nu för tiden oftast väldigt smidigt. Tack för det! Men då ser jag såklart bara nästa problem...sovstunderna på dagen. Jag vet inte hur jag ska göra för att få ungen att somna på dagen! Förut funkade det oftast att lägga oss båda i dubbelsängen. Då lekte hon lite med kaninens öron och somnade sen snällt bredvid mig. Men på sista tiden har det varit totalt omöjligt. Hon skriker sig högröd i ansiktet så fort jag lägger ner henne och lugnar inte ner sig förrän jag tar upp henne i famnen och vandrar runt lite i lägenheten så att hon får nåt annat att tänka på. Begriper inte vad problemet är och kan därför inte komma på hur jag ska lösa det heller. Idag vaggade jag henne till sömns stående framför TVn. Det var en ny variant, för oftast söver jag henne med mat. Det är nåt jag verkligen inte vill göra, men när desperationen tar över och orken tar slut åker maten fram, för då somnar hon ju inom två minuter.

Det här är just nu ett jätteproblem för mig. Jag vill hitta sovrutiner för att sova hemma på dagen, men kan inte för mitt liv förstå hur det ska gå till :( Stressen kommer: Hur ska jag få henne att sova när jag har slutat amma?

Problem nummer två är bajset. Dubbel dos katrinplommonpuré efter frukostgröten igår och en stor klick päronpuré till lunchefterrätt gav inget resultat. Jag är seriöst orolig för förstoppning nu. Hos Moa alltså.

1 kommentar:

  1. Har samma problem fast tvärtom, på dagen somnar hon för det mesta när hon får snuttefilten sin, men på kvällen är det amnning till sömns.. och det har jag panik över.

    SvaraRadera