fredag 1 februari 2013

Hemma igen

Igår kom vi hem till Uppsala och pappa Jonas igen. Han hade verkligen saknat sin lilla tjej! Ja, han hävdade att han hade saknat mig också, men saknaden av Moa var liksom mer uppenbar ;) Hemresan gick finfint trots en övertrött tjej. Hon börjar bli resvan nu. Får man skjuts till och hämtning från flygplatsen klarar man dörr till dörr på under 5 timmar...det är inte illa med tanke på hur långt det faktiskt är!

Idag har vi en lugn dag på hemmaplan. Resväskan ska packas ur, tvättid ska bokas inför helgen och sen blir det en promenad i solskenet också. Vår plan är att börja introducera välling som kvällsmål till Moa, så välling och nappflaska ska inhandlas. Sen ska vi ta seriösa tag med smakportioner också, så att vi snart kan börja ge henne mat istället för mjölk till lunch. Till frukost får hon gröt + fruktpuré. (Men jag ammar ännu lite efteråt för att försäkra mig om att hon får i sig nog med vätska. Tycker det är svårt att veta hur mycket vatten hon behöver efter en nästan fullstor portion gröt.) Lillplutten börjar bli stor! Är så nyfiken på hur hon har växt på slutet, men jag får lov att vänta ett tag till innan jag får veta. Nästa BVC-besök är inte förrän 11 februari.


Malin, Towe, Moa och jag

Sitträning pågår

:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar